لوگو

منابع دیزاین

A creativity-based design process for innovative product design

Shih-Wen Hsiao, Jyh-Rong Chou

چکیده

  در محیط بازار بسیار رقابتی و نامطمئن امروزی با چرخه عمر کوتاه محصول، توسعه محصول نه تنها باید کیفیت و سرعت تولید را برآورده کند، بلکه باید اطمینان حاصل کند که خود محصولات نیز دارای ارزش های نوآورانه هستند از آنجایی که خلاقیت نقش مهمی در توسعه محصول جدید ایفا می کند، می توان از آن در جستجوی ایده های جدید برای طراحی محصول نوآورانه بهره برد. و همچنین می توان به عنوان یک ابزار مفید در پیشبرد خروجی توسعه محصول نوآورانه در نظر گرفت. در این مقاله، یک روش خلاقیت را بر اساس توانایی طبیعی حسی انسان توسعه دادیم، همچنین یک فرآیند طراحی مبتنی بر خلاقیت را پیشنهاد کرده که برخی از روش های طراحی سیستماتیک را با یک روش توسعه‌ یافته ابزار خلاقیت یکپارچه می‌کند. ماهیت این فرآیند طراحی پیشنهادی، تنها عملکرد ابزار خلاقیت نیست، بلکه تلاش های منسجم در میان هر تکنیک فرآیند را درگیر می سازد. برای اثبات عملی بودن این فرآیند طراحی، یک مطالعه موردی با توجه به رویه‌های مختلفی که تجربه شده، صورت گرفته است که با به کارگیری تفکر تکاملی، روش تداعی حسی و سایر رویکردهای سیستماتیک برای فرآیند طراحی، تعدادی راه حل مفهومی تولید شد و سپس یک راه حل بهینه با استفاده از یک مدل تصمیم گیری عملیاتی بر اساس روش میانگین تعمیم یافته وزنی تعیین شد.

قدم بعدی را به سمت حرفه ای شدن در طراحی بردارید

چرا بعد سوم

اگر به دنبال یک مسیر خلاقانه هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در جای درستی هستید .

آکادمی بعد سوم در شبکه‌های اجتماعی

کلیه حقوق این سایت متعلق به آکادمی دیزاین بعد سوم می‌باشد l طراحی گرافیک مهیار صامت حقیقی و طراحی و پشتیبانی: آژانس
دیجیتال مارکتینگ رویسامد

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.