تفکر طراحی به طور کلی به عنوان یک فرآیند تحلیلی و خلاق تعریف می شود که فرد را در فرصت هایی برای آزمایش، ایجاد و نمونه سازی مدل ها، جمع آوری بازخورد و طراحی مجدد درگیر می کند. از مطالعات و تحقیقات مرتبط با تفکر طراحی به دست آمده چندین ویژگی مانند: توانایی تجسم و خلاقیت، که یک متفکر طراحی خوب باید داشته باشد استنباط می شود. هدف اصلی این مقاله، خلاصه و ترکیب تحقیقات در مورد تفکر طراحی برای: (الف) درک بهتر ویژگیها و فرآیندهای آن، و همچنین تفاوتهای بین متفکران طراحی مبتدی و متخصص، و (ب) استفاده از یافتههای متون علمی مربوط به کاربرد تفکر طراحی در سیستم آموزشی ما است. هدف اصلی نویسندگان شناسایی ویژگیها و ویژگیهای تفکر طراحی و بحث درباره اهمیت آن در ارتقای مهارتهای حل مسئله دانشجویان در قرن بیست و یکم است.